domingo, 22 de enero de 2012

Lufthansa vellykket testet et drivstoff laget av biomasse som er mindre forurensende.

Ifølge artikkelen publisert i Trends 21, sparer det nye drivstoffet omtrent ett tonn CO2 per tonn drivstoff, og mangel på svovel og andre forurensninger

Lufthansa har blitt testet for et halvt år en jet drivstoff laget av biomasse, noe som sparer CO2 utslipp og svovel, og er fullt kompatibel med konvensjonelle motorer.

I sum er dette drivstoffet laget med 1187 flygninger mellom Hamburg og Frankfurt, som var lagret 1471 tonn CO2-utslipp. BurnFAIR prosjekt, navnet gitt til disse studiene, har gått greit. Som forventet har den biodrivstoff vist seg effektiv for flyvninger, ifølge forfatterne av testene.

Lufthansa har gjort den første testen, seks måneder, med en biosyntetiske drivstoff. Disse testene ble utført under prosjektet burnFAIR utviklet for å teste effektiviteten av slike drivstoff i luften navigasjon. Selskapet har nylig annonsert resultatene av disse studiene har vært positive.

Til sammen tok de drivstoff ut 1187 flygninger mellom Hamburg og Frankfurt, som var lagret 1471 tonn CO2-utslipp. Prosjektet burnFAIR "har gått greit og vi er veldig fornøyde. Som forventet har biodrivstoffet bevist sin effektivitet i flukt," bekreftet Joaquim Buse, visepresident for Biofuel for Aviation Lufthansa.

Under testene ble konsumert 1556 tonn bio-parafin. Sist torsdag ble det første transatlantiske fly til USA med dette drivstoffet. En Boeing 747-400, bære 40 tonn biosyntetiske drivstoff om bord, fløy fra Frankfurt til Washington.

Bare med denne flyreisen ble lagret 38 tonn CO2 slippes ut i atmosfæren, tilsvarende seks flygninger mellom Frankfurt og Berlin.

I tråd med formålet med IATA (Air Transport Association) globalt, må flyselskapene redusere netto utslipp av karbondioksid med 50% innen 2050 (over 2005). "Hvis vi beskytte vårt klima og vår framtid som en bærekraftig måte, trenger vi nyskapende ideer og teknologier, og et alternativ til fossilt brensel kompatibel med miljøet, spesielt med den økende globale etterspørselen etter mobilitet," sier Christoph Franz, presidenten i Rådet tysk selskap executive.

Bruker mindre enn 1%

Den biosyntetiske parafin, er uttalelsen like pålitelig som vanlig, men deres miljømessige effekter er mer levevs. Takket være den større tetthet, har det vært mulig å redusere forbruket med mer enn 1%. I tillegg er biosyntetiske drivstoffet fri for svovel og aromater.

Relaterte artikler
European rettferdighet inkluderer luftfart i CO2-utslipp regime
Kunnskap om sement nano det vil redusere forurensning
Ny programvare forbedrer trafikkstyring i fire europeiske flyplasser
European Biodrivstoff forurenser like mye som bensin
En liten kanadiske byen er vertskap for verdens største photovoltaic
Prinsippet som sparer utslipp som drivstoff er enkel og er basert på karbonkretsløpet. Planter (som vi får biomasse og biodrivstoff det) absorberer CO2 fra atmosfæren gjennom fotosyntesen. Når flymotorer brenner biobrensel, er karbondioksid tilbake til atmosfæren, men i et beløp 50% lavere enn fossilt brensel.

"Det neste trinnet vil fokusere på bærekraft, tilgjengelighet og sertifisering av råvarer. Men først må vi få tilgang til dette markedet. Imidlertid Lufthansa bare fortsette med testene hvis vi kan sikre bærekraftig forsyning av råstoff og sertifisert for å opprettholde vår virksomhet" , sier Joaquim Buse.

Fra 15 juli til 27 desember i fjor en Airbus A321 fulgt ruten Hamburg-Frankfurt åtte ganger daglig. En av de to motorene bruker en blanding av 50% av normal drivstoff og biosyntetiske. Målet med denne langsiktige test var å observere effekten av biodrivstoff på miljøet, og vedlikehold og levetid på motoren.

Produksjon av biodrivstoff

Den biobrensel brukt av Lufthansa liquefying biomasse er produsert, og er kjent som BTL (Biomass To Liquid). Produsenten er den finske oljeselskapet Neste Oil. Materialet på ingen måte påvirke passasjerene, fordi det er fullt kompatibelt med tradisjonelle parafin, og motorer trenger ingen modifikasjon.

Det faktum av å bruke biobrensel i bare ett av de to motorene på flyet er ment å gjøre en sammenligning mellom de to. Du kan imidlertid bruke en blanding med mer enn 50% av biobrensel, siden aromatiske komponentene i dette mangler vesentlige for driften av motoren.

Valget av Hamburg-Frankfurt rute fordi det er Hamburg, hvor Lufthansa har sitt hovedkvarter, og kan holde skille normale drivstoff biobrensel i spesielle tanker. Lufthansa har også nylig inngått en avtale med australsk selskap Algae.Tec, å i fellesskap evaluere potensialet av alger olje som en fremtidig kilde til bærekraftig drivstoff for fly.

Kilde: http://www.tendencias21.net/Lufthansa-prueba-con-exito-un-combustible-biosintetico_a9506.html

No hay comentarios: